• 91015550
  • تهران، ستارخان، دریان نو، تقاطع سروش و همایونشهر جنوبی، پلاک ۱۵۸، واحد 1
خدمات سخت افزاری و نرم افزاری
خدمات سخت افزاری و نرم افزاری
پیشگیری از خرابی و نصب و راه اندازی سیستم ، تجهیزات سخت ‌افزاری جدید، رفع مشکلات مربوط به سیستم و ارتقاء

خدمات سخت افزاری و نرم افزاری

سخت افزار یکی از واحدهای مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات میباشد که وظیفه پشتیبانی از رایانه ها و کاربران آنها را دارد. وظایف این واحد در 3 فرآیند اصلی خدمات سخت افزاری ، خدمات نرم افزاری و خدمات مشاوره ای تعریف می شود. فرآیند خدمات فنی سخت افزاری برای پشتیبانی از رایانه ها و تجهیزات جانبی آن بطوریکه همواره قابل استفاده باشند، در نظر گرفته شده است و شامل پیشگیری از خرابی و نصب و راه اندازی سیستم ، تجهیزات سخت ‌افزاری جدید ، رفع مشکلات مربوط به سیستم و ارتقاء می باشد.

 

 بیشترین وقت پرسنل واحد سخت ‌افزار تاکنون به زیر فرآیند تعمیرات اختصاص یافته است تا مشکلات رایانه های موجود حل شوند. تجربه نشان داده است که بخش قابل توجهی از مشکلات بر اثر عدم آگاهی کافی کاربران در مورد خصوصیات رایانه ها و شرایط مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ های مورد استفاده آنها ایجاد می ‌شود که به سادگی و بدون حضور پرسنل واحد سخت افزار یا انتقال رایانه به مرکز قابل حل است.

 

پس در اینجا مشخص گردید که اهمیت سخت افزار در یکی سیستم رایانه بسیار بالا می باشد تا جائی که اگر یکی از این اجزای سخت افزاری یک رایانه از کار بی افتند کل سیستم دچار مشکل شده و عملاً کاربر هیچ کار دیگری نمیتواند انجام دهد .

قرارداد تعمیر و نگهداری سخت افزار ، و یا قرارداد پشتیبانی سخت افزار رایانه به مجموعه فرآیند ها و خدماتی گفته می شود که باعث می شود با استفاده از عملیات پیشگیرانه از خرابی سخت افزار رایانه جلوگیری کند و یا اینکه در صورت بروز مشکل سخت افزاری در یک کامپیوتر به صورت  سریع و در کمترین زمان و با کمترین هزینه اقدام به رفع آن مشکل و باز گردانی رایانه به سیستم کاری سازمان می نماید .

 

به هر حال اهمیت موضوع پشتیبانی و نگهداری سخت افزار رایانه در این است که اگر رایانه کارمندی خراب شده و از مدار خارج گردد آن کارمند عملاً دیگر هیچ کاری را نمیتواند انجام بدهد و سازمان باید به ازائ ساعات کاری که وی تلف خواهد کرد و بهانه خراب بودن کامپیوتر را دارد هزینه پرداخت نماید .

این در حالیست که اگر سازمان دارای یک قرارداد پشتیبانی و نگهداری سخت افزار با یک شرکت متخصص پشتیبانی سخت افزار باشد شاید بیکار شدن آن کارمند به چند دقیقه نیز کاهش یابد .

برای پروژه های خود نیازمند راهنمایی و مشاوره هستید ؟

آخرین اخبار و مقالات